[畫畫]Photoshop

>> Wednesday, July 26, 2006

興之所至,今天熬夜畫畫,我終於脫離小畫家,步入photoshop的初級班了,一堆功能都搞不清楚,光是圖層就讓我昏天暗地,不過,雖然不太會用,勉強可以畫出我想得的東西就可以了。

許久不曾畫圖的我,動機是什麼呢?緣起系上的郵件如下:[We are updating the graduate student handbook and would like your help in designing the cover of the handbook. Everyone is welcome to submit a design. We know there are lots of creative and artistic MIT people! Submissions must be in by Monday, July 31st, 2006 and can come via email to me, a hard copy or on a disk can be dropped off in the student office. The winner will be chosen the following week and will receive a $50 gift certificate to Cambridge Side Galleria!]

雖然錢不多,但是意義比較大,希望可以得獎,如果可以登上封面,應該頗令人開心,剛剛完成後,發現成品跟我一開始的構圖差超多,嗯,從以前到現在,只要不是素描,大致上每次畫完我都有這樣的感想。(OS: 如果做研究也有這樣的感覺,可能就不太好了。)

好吧,熬夜後完成作品,心情頗好,我就是需要這樣的動力去完成一件事,keep going,Fight!!!

1 comments:

Anonymous 4:54 AM  

看起來挺可愛的. 祝你得獎囉!!

Exercise

目標:每週兩次。
目標:要變成羽毛球能手。
Practice: Toastmaster Friday Club.

小白備忘錄

1. Leverage S3E5, Lie to me: S3E12, Criminal Minds: S6E9.
2. Learn French, and Spanish?
3. http://en.wikibooks.org/wiki/Non-Programmer%27s_Tutorial_for_Python_2.6
Dictionaries
4. 學化妝。

旅遊計畫

2011/6過後: 歐洲
Holiday:
待辦:三角飯糰工具,好的書桌和椅子。

  © Blogger template Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP  

Clicky Web Analytics